UUDENMAAN TIETOKONEHUOLTO OY
Kaikilla uusilla komponenteilla, oheislaitteilla ja tietokoneilla on yhden vuoden takuu lukuunottamatta akkuja, joille maahantuojat antavat yleisesti kolmen kuukauden takuun. Käytetyillä komponenteilla, oheislaitteilla ja tietokoneilla on yhden kuukauden takuu, ellei kuitissa tai laskussa toisin ole mainittu. Sanoudumme aina irti valmistajan antamista elinikäisistä, tai 12 kuukautta pidemmistä takuista.
Jos takuu kuuluu maahantuojalle/valmistajalle, ota yhteyttä heihin.
Ohjelmistoilla tai kulutushyödykkeillä (esim. DVD-levyt) ei ole takuuta.
Huollossamme tai asiakkaan tiloissa tapahtuneelle huollolle / korjaukselle myönnämme yhden kuukauden työtakuun. Takuun alainen huolto / korjaustyö suoritetaan aina samassa paikassa, kuin alkuperäinenkin huoltotyö.
Takuuaika alkaa kuitissa tai laskussa olevasta päiväyksestä ja kestää kuitissa määritellyn ajan, eli jos tuotteella on vuoden takuu ja kuitissa on päiväys 15.3.2022, on takuu voimassa 15.3.2023 asti. Tuotteen takuuvaihto tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.
Kaikki takuupalautukset testataan huoltopisteessämme. Testaus suoritetaan asiakkaan luona tai huoltopisteessämme pikatestauksena ainoastaan lisämaksusta. Asiakas vastaa itse takuupalautettavan tuotteen toimituksesta huoltoon testattavaksi. Jos takuun perusteella palautetusta tuotteesta ei löydy vikaselosteen mukaista vikaa, veloitamme huoltohinnastomme mukaisen tuntiveloituksen.
Emme ole takuuvastuussa mikäli tuotteen huonontuminen tai rikkoutuminen johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käytöstä, kuljetusvirheestä tai muusta ostajan puolelta aiheutuneesta seikasta.
Takuu ei kata tietokoneen ylikellotuksesta tai virittämisestä aiheutuneita vahinkoja, ohjelmien, virusten tai sähkökatkojen aiheuttamia vahinkoja, koneiden väärästä säilyttämisestä, puhdistamisen ja/tai vuosihuollon laiminlyönnistä aiheutuvia vahinkoja, ukkosvaurioita, tuotteiden väärinkäyttöä tai muita ohjeiden laiminlyöntiä, mukaan lukien asiakkaan puolesta sattuneita asennusvirheitä tai fyysisiä tuotteen rikkoutumisia. Tuotteiden kanssa saa käyttää vain valmistajan hyväksymiä lisäosia tai komponentteja. Tuotteen avaaminen tai purkaminen aiheuttaa aina takuun raukeamisen.
Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.
Myymillämme tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus koskien yksityishenkilöitä. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusaikana asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla sitä samaan tapaan, kuin hän voisi tehdä ostaessaan tavaran liikkeestä. Asiakas voi myös avata pakkauksen tutkiakseen ja kokeillakseen tavaraa menettämättä peruuttamisoikeuttaan. Hän ei voi kuitenkaan ottaa tavaraa käyttöön. Asiakkaan pyynnöstä erikseen tilatuilla tuotteilla (ns. tilaustuotteet) ei ole palautusoikeutta, mikäli tuote on toimiva. Yritysasiakkaan ostamilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta.
Lisätietoja takuusta saa sähköpostitse osoitteesta tietokonehuolto@kolumbus.fi tai puhelimitse numerosta 09 272 2292.
Lähetettäessä tuotetta takuupalautukseen ota mukaan seuraavat:
- Kaikki tuotteen mukana tulleet kaapelit ja CD/DVD-levyt yms.
- Kopio ostokuitista, laskusta tai lähetteestä.
- Tarkka vikaseloste. ”Rikki”, tai ”Ei toimi” eivät ole vikaselosteita.
- Kadonneen kuitin uusintakopiosta veloitamme hinnastomme mukaisen yhden tunnin työmaksun.